Het belang van effectieve communicatieve vaardigheden in klantenservice.
Naast telefonische afhandeling heeft DIRECT Klantcontact ook al jaren expertise op het gebied van e-mailafhandeling. E-mail is een van de meest gekozen contactkanalen in de zakelijke communicatie. Logisch ook, want e-mail heeft het allemaal. Het is betrouwbaar en u kunt verzenden en beantwoorden wanneer het u uitkomt. Bij onze e-mailafhandeling reageren wij op e-mails zoals u dat als ondernemer wenst. Onze servicespecialisten hebben jarenlange ervaring op het gebied van heldere en correcte communicatie en zijn in staat klanten in één keer tevreden te stellen [2].
4. Blijf communiceren met klanten na het instappen? Dat is prima, maar stop daar niet. Hoogstwaarschijnlijk zal de communicatie op dit moment via e-mail of telefoon verlopen, maar houd contact totdat alles duidelijk is. Na verloop van tijd zullen uw klanten (hopelijk) leren hoe alles werkt, maar toch kunnen momenten van verbinding nog steeds plezierig zijn [3].
E-mail is een belangrijk communicatiekanaal. E-mail heeft vaak de voorkeur, vooral voor zakelijke communicatie. Dat merk je snel aan je overvolle mailbox. Klanten willen echter geen dagen wachten op een antwoord. Sterker nog, ze verwachten steeds meer de beste bereikbaarheid van bedrijven, ook via e-mail. Onze e-mailexperts nemen uw mailboxen over, doorzoeken uw systemen en verbazen uw klanten met razendsnelle responstijden[4].
Telefoon en e-mail professioneel afhandelen.
Naast telefoonafhandeling beschikt DIRECT Klantcontact ook al jaren over expertise op het gebied van e-mailafhandeling. Voor zakelijke communicatie is e-mail een van de vaakst gekozen contactkanalen. Logisch ook, want e-mail heeft het allemaal. Het is betrouwbaar en je kan versturen en beantwoorden wanneer het jou uitkomt. In onze e-mail afhandeling beantwoorden we mails zoals jij dat als ondernemer wilt. Onze service experts hebben jarenlange ervaring op het gebied van heldere en correcte communicatie, om zo middels first time fix klanten te verblijden[2].
4. Blijf communicerenIs de klant eenmaal aan boord? Top, maar laat het daar dan niet bij. Waarschijnlijk verloopt de communicatie op dit punt per e-mail of telefoon, maar blijf contact opnemen totdat alles duidelijk is. Na verloop van tijd zal uw klant (hopelijk) begrijpen hoe alles werkt, maar ook dan is een contactmoment nog altijd prettig[3].
E-mail is een belangrijk communicatiekanaal. Voornamelijk voor zakelijke communicatie wordt vaak de voorkeur gegeven aan e-mail. Dat merk je al snel aan een overlopende mailbox. Toch willen klanten niet dagenlang wachten op antwoord. Sterker nog: ze verwachten van bedrijven steeds vaker optimale bereikbaarheid, ook via e-mail. Onze e-mail specialisten nemen de verantwoordelijkheid over jouw mailbox over, werken in jouw systemen en verrassen jouw klanten met een razendsnelle reactietijd[4].
Tips voor het oplossen van problemen en zorgen van klanten.
Waardevol voor jou, irritant voor de klant. Als klanten geïrriteerd raken omdat ze een hele reeks lastige stappen moeten afwerken om hun probleem op te lossen, kun je dat verbeteren door de stappen makkelijker te maken of zelfs helemaal te elimineren[5].
Als je een probleem niet direct kunt oplossen, is het van cruciaal belang dat je de klant laat weten dat je gaat werken aan een oplossing. Leg duidelijk uit wat de volgende stappen zijn: Leg klanten een stappenplan voor waarin je laat zien wat je direct gaat doen, wat er daarna zal gebeuren en wanneer ze een oplossing kunnen verwachten[6].
Wees je klanten voor (en verminder zo de behoefte voor klantenservice) door het maken van een pagina met veelgestelde vragen (FAQs) of andere informatie over je beleid. Als je zorgt dat deze informatie bovendien makkelijk te vinden is geef je klanten de optie om zelf hun vraag of probleem op te lossen en bespaar je jezelf veel tijd[5]. Nadat je klanten een stappenplan hebt gegeven, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat de verstrekte informatie up-to-date is. Dit betekent dat u de pagina met veelgestelde vragen of andere informatie voortdurend moet herzien en bijwerken. Gebruik daarnaast andere klantenservicekanalen zoals sociale media en e-mail om klanten tijdig op de hoogte te houden en met hen in contact te komen. Zo houd je klanten op de hoogte.
Outspoken helpt u verder
Is iemand ziek gevallen of is het heel druk? U kan Outspoken inschakelen voor het verwerken van uw mailings en telefoongesprekken. Neem contact met ons op om na te gaan wat de mogelijkheden zijn.
- Klantenservicevaardigheden. (n.d.) Retrieved May 15, 2023, from www.freshworks.com/nl/freshdesk/klantenservice-vaardigheden/
- Service expert Claudine beantwoordt jouw vragen over e-mailafhandeling. (n.d.) Retrieved May 15, 2023, from www.directklantcontact.nl
- Klanten onboarden: hoe haalt u het beste uit uw onboarding proces?. (n.d.) Retrieved May 15, 2023, from offerte.be
- E-mail management. (n.d.) Retrieved May 15, 2023, from www.directklantcontact.nl
- Alles over klantenservice: zo creëer je de perfecte support experience. (n.d.) Retrieved May 15, 2023, from www.shopify.com/nl/blog/alles-over-klantenservice
- De beste sjablonen voor het omgaan met boze klanten via e-mail, telefoon en chat. (n.d.) Retrieved May 15, 2023, from www.zendesk.nl
Comments are closed.